Argos Wityu kondigt de verkoop aan van de groep Salvia, de leidende Franse provider van totaaloplossingen voor vastgoedbeheer, aan Total Specific Solutions.

Parijs (Frankrijk) 3 september 2019 – De onafhankelijke Europese investeringsgroep Argos Wityu kondigde vandaag de verkoop aan van de groep Salvia aan Total Specific Solutions (TSS). De groep Salvia is een portefeuillebedrijf van Argos Fund VI en bestaat uit Salvia Développement, Alteva en SRCI.

De groep Salvia neemt in Frankrijk een voorname plaats in op de softwaremarkt met een breed scala van oplossingen voor de specifieke behoeften van openbare en particuliere vastgoedprofessionals. De onderneming biedt haar klanten hoogwaardige oplossingen voor financieel, project-, onderhouds- en energiebeheer, evenals digitaliseringsoplossingen voor sociale woningcorporaties, projectontwikkelaars, ontwikkelingsmaatschappijen, facilitymanagers en lokale overheden. De groep Salvia biedt haar oplossingen zowel lokaal ter plaatse als in de cloud.

In 2013 investeerde Argos Wityu in Salvia als onderdeel van een groep van 4 ondernemingen die verkocht waren door de groep Sage. Nadat de groep Salvia onafhankelijk was geworden, werd de omzet nagenoeg verdubbeld tot 21 miljoen euro in 2019. De groeistrategie van de onderneming is gericht op:

• Uitbreiding van het productaanbod – 4 build-up programma’s inclusief de meest recente in 2018, Alteva, waarmee de onderneming haar pakket uitgebreid heeft tot procesdigitalisering en eigendomsbeheer.
  • Organisatie – De operaties van de onderneming werden voltooid na het ontstaan uit Sage in 2013.
  • Investering in R&D – Er werden grote investeringen gedaan in R&D om het historische productaanbod volledig te herzien en beter af te stemmen op de wensen van de klanten.

Françoise Farag, Voorzitter van de groep Salvia zei: “Argos Wityu is een actieve partner geweest tijdens alle stappen van ons gezamenlijke traject vanaf ons ontstaan uit de groep Sage en heeft blijk gegeven van diepgaande kennis van de problemen en specifieke kenmerken van onze bedrijfstak. Ik ben zeer verheugd met deze samenwerking en het vertrouwen dat zij meer dan zes jaar in ons gesteld hebben. Deze nieuwe stap met Total Specific Solutions stelt ons in staat bij te dragen aan de groei van TSS in Frankrijk, met name in de openbare sector.”

Karel Kroupa, Partner bij Argos Wityu, voegde hieraan toe: “Françoise Farag en de teams van Salvia hebben niet alleen geweldig werk verricht voor de organische groei van de onderneming en de integratie van externe teams en projecten, maar ook voor de ontwikkeling van nieuwe producten. Wij hebben er alle vertrouwen in dat de toekomst met Total Specific Solutions de groep Salvia in staat zal stellen haar succesvolle uitbreiding voor te zetten.”

Argos Wityu – Karel Kroupa, Thomas Ribéreau, Shiv Ipour

Adviseurs

Bryan Garnier – M&A – Thibaut De Smedt, Jonathan Bohbot, Pierre Cuer
McDermott Will & Emery AARPI – Legal – Bertrand Delafaye, Mathilde Peschard
8Advisory – Finance – Fabien Thièblemont, Arnaud Bensaid
Arsene-Taxand – Tax – Franck Chaminade, Vincent Briand
Digital Value – Strategy – Arnaud De Baynast, Abdellah Moutaçalli, Romain Bury, Sacha Bellaiche

Hoofd afdeling Communicatie

Over de groep Salvia

De groep Salvia is een verticaal softwarebedrijf met oplossingen voor sociale huisvesting, vastgoed en de openbare sector. De groep Salvia ontwikkelt een veelomvattend productaanbod om te voldoen aan de huidige en toekomstige behoeften in specifieke verticale markten. De onderneming biedt haar diensten aan meer dan 1.300 vastgoedbedrijven (zoals sociale woningcorporaties, projectontwikkelaars, ontwikkelingsmaatschappijen en ingenieursbedrijven) en meer dan 2.500 overheden (zoals regio’s, departementen, EFA, EPCI, gemeenten en openbare instellingen) in zowel continentaal Frankrijk als de Franse overzeese gebieden. Het hoofdkantoor van de groep Salvia is gevestigd in Aubervilliers in Frankrijk.

Ga voor meer informatie naar de website: www.salviadeveloppement.fr/en/home/

Over Argos Wityu

Argos Wityu is een onafhankelijke Europese investeringsgroep met kantoren in Brussel, Frankfurt, Genève, Luxemburg, Milaan en Parijs. Sinds de oprichting in 1989 heeft Argos Wityu geïnvesteerd in meer dan 75 middelgrote ondernemingen (25 tot 200 miljoen euro aan ondernemingswaarde). De verworven meerderheidsparticipaties bedragen tussen 10 en 100 miljoen euro per transactie. Met een beheerd vermogen van 1 miljard euro voor de overdracht van ondernemingen volgt de maatschappij een investeringsstrategie die gericht is op complexe transacties, waarbij transformatie en groei de voorkeur krijgen boven een hefboomeffect.

Voor meer informatie: http://argos.wityu.fund