Argos Wityu hecht veel belang aan de bescherming van zijn werknemers, investeerders en externe tegenpartijen.

19/03/2020 – Bekendmaking

19 maart 2020 – Argos Wityu heeft in deze crisisperiode maatregelen genomen om zijn werknemers, investeerders en externe tegenpartijen te beschermen.

Argos Wityu beschikt over de vereiste organisatorische en technische middelen om volledig operationeel te blijven:

• Onze infrastructuur en tools zijn ontworpen om in geval van een crisis de continuïteit van onze activiteiten te garanderen en voldoen volledig aan de verwachtingen.
  • Eind januari zijn we al begonnen met het nemen van maatregelen om te anticiperen op een eventuele massale uitbraak in Europa. Er is een speciaal Covid-19-team samengesteld dat de situatie op de voet volgt, gepaste maatregelen neemt en actuele informatie verstrekt.
  • Zo zijn onze kantoren een voor een overgeschakeld op thuiswerken. Onze laatste medewerkers verlieten hun kantoor op 12 maart, nog voordat de overheid dat verplicht stelde.
  • Het werk gaat door bij Argos Wityu, zelfs onder deze moeilijke omstandigheden. Om op afstand te kunnen werken, maken we gebruik van technologieën waarmee we over alle hulpbronnen kunnen beschikken die cruciaal zijn voor onze activiteiten.

De afgelopen 30 jaar hebben we een aantal zware perioden meegemaakt. Die ervaring, in combinatie met de expertise van onze teams, is vandaag onze troef. Meer dan ooit houden we vast aan onze doelstelling: onze bedrijven helpen om zich aan te passen aan nieuwe situaties en tegelijkertijd hun balans en economische kracht op peil houden.

We waarderen de inzet van de teams en hun CEO’s, die zich ook actief voorbereiden op het komende herstelplan. We doen ons best om de managementteams te helpen hun bedrijf zo goed mogelijk te beschermen. Dit doen we door te adviseren, onze ervaring te delen en deskundige ondersteuning te bieden.

Het vertrouwen van ondernemers en investeerders is ons meest waardevolle bezit. Daar zijn we ons van bewust en we zorgen ervoor dat we het waard zijn.

Met vriendelijke groet,

Jean-Pierre Di Benedetto, Louis Godron, Frank Hermann, Karel Kroupa, Gilles Lorang en Gilles Mougenot,
Managing Partners

Communications Director

Over Argos Wityu
Argos Wityu is een onafhankelijk Europees investeringsfonds dat bedrijven ondersteunt bij eigendomsoverdracht. Het heeft meer dan 80 ondernemingen terzijde gestaan, en de investeringsstrategie spitst zich toe op complexe transacties waarbij het accent ligt op herstructurering, groei en nauwe samenwerking met managementteams. Argos Wityu streeft naar het verwerven van een meerderheidsbelang en investeert bij elke transactie tussen EUR 10 miljoen en EUR 100 miljoen. Argos Wityu heeft EUR 1 miljard onder beheer, beschikt over 30 jaar ervaring, en is actief vanuit kantoren in Brussel, Frankfurt, Genève, Luxemburg, Milaan en Parijs.