Coexya, ondersteund door Argos Wityu, neemt Geomod over, een leverancier van oplossingen op het gebied van landmeting, hydrografie en grondwatermodellering

Deze eerste overname stelt Coexya in staat om zijn positie op het gebied van geografische informatiesystemen te versterken en om de ontwikkeling van de activiteiten in Frankrijk en daarbuiten te bevorderen.

Lyon (Frankrijk), 30 november 2021 – Coexya, een onafhankelijke leider op het gebied van digitale IT en software, neemt Geomod over, een leverancier van software op het gebied van landmeting, hydrografie en grondwatermodellering. De transactie komt neer op een strategische fusie tussen beide bedrijven en is gericht op het voortzetten van hun ontwikkeling en verdere expansie op het gebied van geografische informatie. Coexya wordt sinds 2020 door Argos Wityu ondersteund en is een investering binnen het Argos VII-fonds.

Coexya begeleidt zijn klanten bij hun digitale transitie door middel van pasklare oplossingen voor operationele processen en ondersteuning bij de besluitvorming. Het voormalige Sword France, in september 2021 omgedoopt tot Coexya, zet hiermee de groeistrategie voort die een jaar geleden werd ingezet.

Coexya wordt al meer dan 20 jaar erkend als een van Frankrijks grootste spelers op het gebied van geografische informatiesystemen. Het bedrijf helpt steden en lokale overheden met de aanpak van hun regionale vraagstukken en met het optimaliseren van hun zakelijke processen op het gebied van transport, netwerkbeheer, smart cities en faciliteitenbeheer.

Geomod biedt al meer dan 20 jaar innovatieve oplossingen op het gebied van geografische informatie in Frankrijk en daarbuiten. De werkzaamheden van het bedrijf zijn gericht op drie vakgebieden:

• Landmetingen, met name het in kaart brengen van omgevingslawaai en elektromagnetische straling;
  • Hydrografische metingen, met software en diensten voor havens en stuurmannen, evenals de productie van zeekaarten en gestandaardiseerde dieptemetingen;
  • De distributie en integratie van cartografische oplossingen voor waterbeheer.

Philippe Le Calvé, CEO van Coexya, zegt: “We verheugen ons zeer en zijn trots op deze eerste overname. Geomod is al vele jaren een koploper op het gebied van geografische informatiesystemen. De synergie tussen de twee bedrijven is groot, zowel qua menselijke waarden, vakgebieden en technieken, als wat betreft onze aanwezigheid in heel Frankrijk.”

Claude Yvon, CEO van Geomod, zegt: “Deze fusie stelt ons in staat om de ontwikkeling en implementatie van onze producten in Frankrijk en daarbuiten te versnellen en om de beloften aan onze klanten, partners en medewerkers waar te maken.”

Karel Kroupa, Managing Partner bij Argos Wityu, voegt daaraan toe: “De fusie tussen Coexya en Geomod is geheel in lijn met de zakelijke ontwikkelingsstrategie van de groep, zoals Philippe Le Calvé en zijn team die hanteren. De groep kan vanaf nu gebruikmaken van de expertise van de twee bedrijven om alle klanten aanvullende diensten aan te bieden.”

Het team van Argos Wityu: Karel Kroupa and Simon Guichard

Directeur Communicatie

Coexya

Communications Department communication@coexya.eu

Over Argos Wityu / argos.wityu.fund

Argos Wityu is een zelfstandig Europees investeringsfonds dat de overdracht van bedrijven begeleidt. Het fonds heeft inmiddels meer dan 80 ondernemers begeleid en richt zijn investeringsstrategie op complexe transacties, met een voorkeur voor reorganisatie en groei en nauwe betrokkenheid bij de managementteams. Argos Wityu geeft de voorkeur aan meerderheidsdeelnames en kan per transactie 10 tot 100 miljoen euro investeren. Argos Wityu heeft ruim een miljard euro in beheer, 30 jaar ervaring, en vestigingen in Brussel, Frankfurt, Genève, Luxemburg, Milaan en Parijs.

Over Coexya / coexya.eu

Coexya is een digitale dienstverlener met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van consulting, integratie en softwareontwikkeling.   Op 1 oktober 2020 wisselde Coexya van aandeelhouders en verzelfstandigde het bedrijf met steun van zijn leidinggevenden, operationele managers en het Europese investeringsfonds Argos Wityu, om onafhankelijk van de Sword Group verder te gaan. De missie van Coexya is organisaties te ondersteunen door oplossingen te ontwikkelen voor de nieuwe manieren waarop medewerkers en klanten gebruikmaken van data. Coexya is actief op zes vakgebieden: klantbeleving, content & modern workplace, gezondheid, juridische zaken, location intelligence en smart data.

Coexya bedient meer dan 370 klanten. In 2020 behaalde het bedrijf een jaaromzet van ruim 61,5 miljoen euro. Coexya heeft ongeveer 680 medewerkers en heeft vestigingen in Lyon, Parijs en Rennes.